Serwis ten wykorzystuje pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Pliki będą umieszczane na Państwa urządzeniu. W każdy momencie mogą Państwo zmienić ustawienia Państwa przeglądarki. Korzystanie z niniejszej witryny oznacza akceptację postanowień zawartych w Polityce prywatności
   AKCEPTUJĘ

Program

Program – Pozytywna edukacja


Program składa się z czterech zintegrowanych wewnętrznie treści:

Część pierwsza – to treści podstawowe z poszczególnych dyscyplin naukowych, ale inaczej dobrane i zorganizowane niż w szkole tradycyjnej. Idąc za radą J.S. Brunera, treści będą dobierane i organizowane wedle tzw. kategorii porządkujących, twierdzeń generatywnych, reprezentatywnych tematów i przykładów, tworząc z nich grupy problemów i projektów.

Część druga – to treści wybrane przez uczniów ze zbioru przedstawionych im zadań, a także treści, wnoszone przez samych uczniów jako ich indywidualne projekty pracy, to również zbiory zadań, służące do rozwoju indywidualnych, naukowych i pozanaukowych zainteresowań uczniów.


Nie ograniczamy kształcenia do standardowych zestawów przedmiotów rozszerzonych. Jedynym obowiązkowym przedmiotem rozszerzonym od klasy pierwszej jest język angielski, pozostałe może uczeń wybrać w dowolnej, odpowiadającej mu konfiguracji. Na wybranych zajęciach języka angielskiego lekcje będzie prowadził native speaker. Po klasie pierwszej licealiści są zobowiązani wskazać jeszcze dwa rozszerzenia lub więcej bez ograniczeń (oczywiście w miarę możliwości swoich oraz pod warunkiem dostępności miejsc).

Część trzecia – Sukces Ucznia 
Treści, których podstawę stanowi psychologia pozytywna są podzielone na obszary realizowane przez 3,5 roku.

Klasa I – Obszary

  • Talenty;
  • Uważność;
  • Ukryty Skarb;
  • Tutoring;
  • Mentoring rozwoju.

 
Klasa II –  Obszary

  • Mediacje (empatia, emocje, konstruktywne rozwiązywanie konfliktów);
  • Kreacja (wyobraźnia, kreatywność, innowacyjność);
  • Tutoring.(wg. harmonogramu spotkań);
  • Mentoring rozwoju.

Klasa III – Obszary

  • Wyzwania (odporność);
  • Laboratorium Demokracji (proaktywność);
  • Tutoring;
  • Mentoring rozwoju.

Klasa IV – Obszary

  • Coaching kariery;
  • Tutoring.;
  • Mentoring rozwoju.

Część czwarta – To w całości treści poza naukowe, służące szeroko rozumianej humanizacji, wybierane przez uczniów i nauczycieli z życia (dyskurs publiczny, wydarzenia kulturalne, polityczne, sportowe itd.), a także z dorobku kultury (mit, religia, sztuka). Ta część programu będzie realizowana z udziałem edukatorów (ludzi kultury, polityki, mediów), w tym także rodziców uczniów. Z reguły zajęcia poświęcone treściom z czwartego działu odbywać się będą w drugiej połowie dnia szkolnego wg. wyboru ucznia.